عکس زیر را برای کسانی می گذارم که احمدی نژاد را با تمام خوبی ها و بدی هایش دیدند نه یک سو نگرانه ، مردی که چه بخواهیم و چه نخواهیم و چه دوست داشته و نداشته باشیم هنوز در میان مردم شهر و روستا به خاطر "مردمی بودن" مورد احترام و علاقه است به همان میزان که دشمنان بزرگی دارد. یادمان نرود که دکتر مصدق هم (حتی اگر تفکر و شخصیتش را دوست نداشته باشیم) دقیقاً در اوج تورم و بیکاری و گرانی و ... از قدرت کناره گیری کرد اما هنوز هم به خاطر برخی اقداماتش به حق یا ناحق! مورد احترام حافظه ی تاریخی ملت ایران است و جالب تر آن که اجلاس عدم تعهد و شکل گیری بلوک ضد شرق و غرب کشورهای عدم تعهد یادگار فکری دکتر مصدق و سیاست موازنه ی منفی و عدم تعهد او از نظر فکری و اقدامات شجاعانه ی دکتر حسین فاطمی است.

دوست دارم تا قسمتی از درد و دل های دکتر مصدق را در روزهای تحریم خارجی و فشار داخلی این جا بیاورم تا شاید با استناد به تاریخ روشن تر سخن گفته باشم:

" محاصره اقتصادی ، جلوگیری از فروش متاع موجود ،تحریکات در داخله ، کارشکنی در خارجی ،تهدید خریداران نفت، اغوای همسایگان و مجاورین علیه ما ،دسایس در بحرین و جزایر خلیج فارس،تعطیل ارتباطات تجارتی ، توقیف امتعه و اشیایی که باید به ما تحویل دهند و اقدامات دیگر از این قبیل " این ها مسائل و مشکلاتی است که ... به ملت ایران تحمیل شده است.*

محمد مصدق -  19 خرداد 1331 ( 8 ژوئن 1952 ) - لاهه ی هلند -پیام رادیویی به ملت ایران







*  ازغندی ،علیرضا ، روابط خارجی ایران 1320 تا 1357 ، نشر قومس ،تهران : 1389 ،صفحه ی 216